Ferrari 365
GT
Aanschafwaarde: € 215,000.00
Bouwjaar: 1970
Kilometerstand: 82371
Transmissie: Handmatig
Brandstof: Benzine
Kenteken:

Leasetermijnen:

Looptijd Leasetermijn
60 maanden: € 4,462.00
48 maanden: € 5,349.26
36 maanden: € 6,835.94

Omschrijving:

English down below
Deutsch am unteren Rand

Volledige fotoreportage op: www.mossinkoffautomotive.nl
Full Photoreport at: www.mossinkoffautomotive.nl
Vollständiger Fotobericht: www.mossinkoffautomotive.nl

-

1969 FERRARI 365 GT 2 + 2
COACHWORK DOOR PININFARINA
CHASSIS NUMMER. 13269
MOTOR NR. 13269 GT

4390cc SOHC V12-motor
3 Weber carburateurs
320 pk bij 6600 tpm
Handgeschakelde vijfversnellingsbak
Onafhankelijke ophanging met 4 wielen
4-wielige schijfremmen

* Matching numbers voorbeeld van de klassieke Touring Ferrari
* Elegant door Pininfarina gebouwd koetswerk in Grigio Mahmoud
* Geweldige Ferrari voor snelle rally's zoals de Copperstate 1000
* Aangeboden met restauratie- en servicerecords, boekjes en krik

DE FERRARI 365GT 2 + 2

Halverwege de jaren zestig werd vijftig procent van alle geproduceerde Ferrari's gebouwd met vier zitplaatsen. Na het succes van zijn eerste model, de 250 GTE uit 1960, introduceerde Ferrari in januari 1964 de 330 GT 2 + 2. Zijn vervanger, de 365 GT 2 + 2, werd gelanceerd op de Autosalon van Parijs in oktober 1967. De 365 GT 2 + 2, gestroomlijnd in de stijl van de limited edition 500 Superfast, was de meest verfijnde Ferrari tot nu toe.

Gebaseerd op dat van de hedendaagse 330 GTC, bestond het chassis uit Ferrari's vertrouwde combinatie van ovale en ronde stalen buizen, en naast onafhankelijke wielophanging (voor het eerst op een Ferrari 2 + 2) was de auto prat op Koni's hydropneumatisch zelfnivelleringssysteem aan de achterzijde. Verdere verbeteringen waren onder meer het monteren van de motor en de aandrijflijn in rubberen bussen om de inzittenden van de auto te isoleren tegen lawaai en trillingen, en het leveren van ZF-stuurbekrachtiging en airconditioning als standaarduitrusting.

De goed beproefde 4,4-liter V12-motor, die in zijn 365GT-incarnatie 320 pk ontwikkelde, was gekoppeld aan een vijfversnellingsbak. De zinderende prestaties van de auto - topsnelheid van 240 km / u, 0-100 km / u in 7,0 seconden - werden beperkt door Girling geventileerde schijven rondom. Begiftigd met die ongebruikelijke combinatie van fijne rijeigenschappen en een soepele rit, werd de 365GT 2 + 2 door het tijdschrift Car beoordeeld als 'de meest beschaafde Ferrari tot nu toe'.

DE MOTOR AANGEBODEN

Voltooid in december 1969, het geweldige exemplaar dat hier wordt aangeboden, chassisnummer 13269; was een van de laatste exemplaren die in de serie zijn gebouwd. De nieuwe Ferrari werd afgewerkt in Grigio Mahmoud (donkergrijs) over een beige interieur en werd in april 1970 via Ferrari-agent Italcar S.p.A verkocht aan eerste eigenaar, de heer Banololino Mussa uit Torino, Italië. 13269 was uitgerust voor de thuismarkt, met metrische instrumenten, Europese verlichting, een hoofdsteun aan passagierszijde en stuurinrichting met stuur links.

Volgens het onderzoek van de bekende Ferrari-historicus Marcel Massini zou de Ferrari tot 1982 bij de heer Mussa blijven, toen een andere inwoner van Torino het eigendom overnam. De auto bleef in dit bezit tot 1988, toen de derde eigenaar 13269 kocht; ook, een inwoner van Turijn, Italië. In 1999 ging de auto naar een nieuwe eigenaar in Varese, Italië, bij wie hij bleef tot 2005 toen hij op een veiling werd verkocht. Een Milanese liefhebber kocht de auto hier en verkocht de auto op zijn beurt aan de bekende restaurateur Tommaso Gelmini en zijn GPS Classic S.r.l. De heer Gelmini verkocht de auto in 2012 aan de bekende, levenslange Ferrari-verzamelaar, de heer P. Paul Pappalardo. De heer Pappalardo zou de auto in Europa houden tot hij een paar jaar later verkocht werd. De auto is in 2017 door een verzamelaar op een veiling gekocht, de auto is rechtstreeks afkomstig van deze laatste eigenaar.

Veel service- en onderhoudsbewijzen in het dossier getuigen van speciaalzaken die in de loop der jaren restauratiewerkzaamheden hebben uitgevoerd op 13269. De motor werd volledig gereviseerd terwijl de auto eigendom was van de heer Pappalardo, en is volledig gedocumenteerd op twee cd's die te vinden zijn in het uitgebreide geschiedenisbestand van de auto, samen met een gebruikershandleiding, krik en het geschiedenisverslag van Marcel Massini.

Afgewerkt in de elegante en correcte Grigio Mahmoud lichte metallic lak over het beige lederen interieur, 13269 is een prachtig en goed onderhouden voorbeeld van deze klassieke touring Ferrari's. Tijdens een recente testrit presteerde de Ferrari uitzonderlijk goed, en scoort hij bovenaan de beste rijvoorbeelden die we hebben mogen aanbieden. De auto heeft nog steeds zijn originele matching numbers-motor en is klaar voor Grand Touring op snelle rally's zoals de Copperstate 1000. Het lakwerk is overall in een nette conditie, op enkele plaatsen na welke aandacht behoeven.

-

1969 FERRARI 365 GT 2+2
COACHWORK BY PININFARINA
CHASSIS NO. 13269
ENGINE NO. 13269 GT

4,390cc SOHC V12 Engine
3 Weber Carburetors
320bhp at 6,600rpm
5-Speed Manual Transmission
4-Wheel Independent Suspension
4-Wheel Disc Brakes

*Matching numbers example of the classic Touring Ferrari
*Elegant Pininfarina-built coachwork in Grigio Mahmoud
*Great Ferrari for high-speed rallies such as the Copperstate 1000
*Offered with restoration and service records, books and jack

THE FERRARI 365GT 2+2

By the mid-1960s, fifty percent of all Ferraris produced were being built with four seats. Following on from the success of its first such model, the 250 GTE of 1960, Ferrari introduced the 330 GT 2+2 in January 1964. Its replacement, the 365 GT 2+2, was launched at the Paris Auto Show in October 1967. Sleekly styled in the manner of the limited edition 500 Superfast, the 365 GT 2+2 was the most refined Ferrari to date.

Based on that of the contemporary 330 GTC, the chassis was made up of Ferrari's familiar combination of oval and round steel tubing, and in addition to featuring independent suspension all round (for the first time on a Ferrari 2+2) the car boasted Koni's hydro-pneumatic self-leveling system at the rear. Further refinements included mounting the engine and drive-train in rubber bushes to insulate the car's occupants from noise and vibration, and providing ZF power-assisted steering and air conditioning as standard equipment.

Developing 320bhp in its 365GT incarnation, the well-proven 4.4-liter V12 engine was coupled to a five-speed gearbox. The car's blistering performance - top speed 150mph, 0-60mph in 7.0 seconds - was restrained by Girling ventilated discs all around. Endowed with that unusual combination of fine handling and a supple ride, the 365GT 2+2 was rated by Car magazine as 'the most civilized Ferrari yet.'

THE MOTORCAR OFFERED

Completed in December of 1969, the stellar example offered here, chassis number 13269; was among the last examples built in the series. The new Ferrari was finished in Grigio Mahmoud (dark grey) over a Beige interior, and was in April of 1970 sold via Ferrari agent Italcar S.p.A to first owner Mr. Banololino Mussa of Torino, Italy. 13269 had been equipped for the home market, with metric instruments, European lights, a passenger side headrest and left hand drive steering arrangement.

According to noted Ferrari historian Marcel Massini's research, the Ferrari would remain with Mr. Mussa until 1982, when another Torinese resident took ownership. The car remained in this ownership until 1988, when the third owner purchased 13269; also, a resident of Torino, Italy. In 1999, the car went to a new owner in Varese, Italy, with whom it remained until 2005 when it was sold at auction. A Milanese enthusiast purchased the car here, and in turn sold the car to noted restorer, Tommaso Gelmini and his GPS Classic S.r.l. Mr. Gelmini sold the car to noted life-long Ferrari collector, Mr. P. Paul Pappalardo in 2012. Mr. Pappalardo would keep the car in Europe, until selling a couple years later. The car was bought at an auction by a collector in 2017, the car comes directly from the last owner.

Many service and maintenance receipts on file attest to specialty shops performing restoration work on 13269 over the years. A full engine rebuild was performed while the car was in Mr. Pappalardo's ownership, and is fully documented on two CDs which can be found in the car's comprehensive history file, along with an owner's manual, jack and Marcel Massini's history report.

Finished in the elegant and correct Grigio Mahmoud light metallic paint over the beige leather interior, 13269 is a wonderful and well-kept example of these classic touring Ferraris. On a recent test drive, the Ferrari performed exceptionally well, and rates at the top of the best driving examples we have had the pleasure of offering. The car still retains its original matching numbers engine, and is ready for Grand Touring on high speed rallies such as the Copperstate 1000. The paintwork is overall in a neat condition, except for a few places that require attention.

-

1969 FERRARI 365 GT 2 + 2
COACHWORK VON PININFARINA
FAHRWERKSNUMMER. 13269
MOTOR NR. 13269 GT

4.390 ccm SOHC V12 Motor
3 Weber Vergaser
320 PS bei 6.600 U / min
5-Gang-Schaltgetriebe
4-Rad-Einzelradaufhängung
4-Rad Scheibenbremsen

* Beispiel für übereinstimmende Zahlen des klassischen Touring Ferrari
* Elegante, von Pininfarina gebaute Karosserie in Grigio Mahmoud
* Großartiger Ferrari für Hochgeschwindigkeits-Rallyes wie den Copperstate 1000
* Angeboten mit Restaurierungs- und Serviceaufzeichnungen, Büchern und Wagenheber

DER FERRARI 365GT 2 + 2

Mitte der 1960er Jahre wurden fünfzig Prozent aller produzierten Ferraris mit vier Sitzen gebaut. Nach dem Erfolg seines ersten derartigen Modells, des 250 GTE von 1960, stellte Ferrari im Januar 1964 den 330 GT 2 + 2 vor. Sein Ersatz, der 365 GT 2 + 2, wurde auf dem Pariser Autosalon im Oktober 1967 vorgestellt. Der 365 GT 2 + 2 ist der bislang raffinierteste Ferrari, der in der Art des limitierten 500 Superfast gestaltet wurde.

Basierend auf dem des modernen 330 GTC bestand das Chassis aus Ferraris bekannter Kombination aus ovalem und rundem Stahlrohr. Zusätzlich zum unabhängigen Allround-Fahrwerk (zum ersten Mal bei einem Ferrari 2 + 2) war das Auto mit Koni ausgestattet hydropneumatisches Niveauregulierungssystem hinten. Weitere Verbesserungen waren die Montage des Motors und des Antriebsstrangs in Gummibuchsen, um die Insassen des Fahrzeugs vor Geräuschen und Vibrationen zu schützen, sowie die serienmäßige Bereitstellung von ZF-Servolenkung und Klimaanlage.

Der bewährte 4,4-Liter-V12-Motor, der in seiner 365GT-Version 320 PS leistete, war mit einem Fünfganggetriebe gekoppelt. Die unglaubliche Leistung des Autos - Höchstgeschwindigkeit 150 Meilen pro Stunde, 0-60 Meilen pro Stunde in 7,0 Sekunden - wurde durch belüftete Girling-Scheiben ringsum gebremst. Ausgestattet mit dieser ungewöhnlichen Kombination aus feinem Handling und geschmeidigem Fahrverhalten wurde der 365GT 2 + 2 vom Car Magazine als "der bisher zivilisierteste Ferrari" eingestuft.

DAS ANGEBOTENE MOTORWAGEN

Das im Dezember 1969 fertiggestellte herausragende Beispiel, Fahrgestellnummer 13269; war eines der letzten Beispiele in der Serie gebaut. Der neue Ferrari wurde in Grigio Mahmoud (dunkelgrau) über einem beige Interieur fertiggestellt und im April 1970 über den Ferrari-Agenten Italcar S.p.A an den ersten Besitzer, Herrn Banololino Mussa aus Turin, Italien, verkauft. 13269 war für den heimischen Markt mit metrischen Instrumenten, europäischen Lichtern, einer Kopfstütze auf der Beifahrerseite und einer Lenkung mit Linkslenkung ausgestattet.

Nach den Forschungen des bekannten Ferrari-Historikers Marcel Massini würde der Ferrari bis 1982 bei Herrn Mussa bleiben, als ein anderer Torineser das Eigentum übernahm. Das Auto blieb in diesem Besitz bis 1988, als der dritte Besitzer 13269 kaufte; auch ein Bewohner von Turin, Italien. 1999 ging das Auto an einen neuen Besitzer in Varese, Italien, bei dem es bis 2005 blieb, als es versteigert wurde. Ein Mailänder Enthusiast kaufte das Auto hier und verkaufte es wiederum an den bekannten Restaurator Tommaso Gelmini und sein GPS Classic S.r.l. Herr Gelmini verkaufte das Auto 2012 an den bekannten lebenslangen Ferrari-Sammler, Herrn P. Paul Pappalardo. Herr Pappalardo würde das Auto in Europa behalten, bis es ein paar Jahre später verkauft wird. Das Auto wurde 2017 von einem Sammler versteigert, das Auto stammt direkt vom letzten Besitzer.

Viele Service- und Wartungsbelege belegen, dass Fachgeschäfte im Laufe der Jahre 13269 Restaurierungsarbeiten durchgeführt haben. Ein vollständiger Motorumbau wurde durchgeführt, während sich das Auto im Besitz von Herrn Pappalardo befand. Es ist vollständig auf zwei CDs dokumentiert, die in der umfassenden Verlaufsdatei des Fahrzeugs zusammen mit einer Bedienungsanleitung, einem Wagenheber und dem Verlaufsbericht von Marcel Massini enthalten sind.

13269 ist ein wunderbares und gepflegtes Beispiel für diese klassischen Touring-Ferraris, die in der eleganten und korrekten hellmetallischen Farbe Grigio Mahmoud über der beige Lederausstattung ausgeführt sind. Bei einer kürzlich durchgeführten Probefahrt schnitt der Ferrari außergewöhnlich gut ab und lag an der Spitze der besten Fahrbeispiele, die wir je angeboten haben. Das Auto behält seinen ursprünglichen Motor mit übereinstimmenden Nummern bei und ist bereit für Grand Touring bei Hochgeschwindigkeits-Rallyes wie dem Copperstate 1000. Die Lackierung ist insgesamt in einem ordentlichen Zustand, mit Ausnahme einiger Stellen, die Aufmerksamkeit erfordern.

Financial lease via Lease Fabriek

Lease Fabriek zoekt voor u naar de best passende en meest voordelige financial lease oplossing op uw situatie. Wij werken met alle banken en maatschappijen samen zodat de acceptatiekans zo groot mogelijk is en wij voor u altijd het voordeligste voorstel uit het vuur kunnen slepen! Contact met onze klantenservice: 072-5317839 of per email via: info@leasefabriek.nl

Financial Lease voor dit voertuig

Bereken snel en gemakkelijk uw financial lease maandtermijn
Leasebedrag: €
Uw maandelijkse termijn is
-